Close

Not a member yet? Register now and get started.

lock and key

Sign in to your account.

Account Login

Forgot your password?

“M’amoïna la falta de professionalització del comerç tradicional”

09 jul Escrito en Entrevistas, Varios | 1 comentario
“M’amoïna la falta de professionalització del comerç tradicional”

Com afronta el botiguer tradicional aquest entorn tan difícil d’integracions verticals dels fabricants i de compres per internet?
Certament és un moment difícil. A la baixada del consum que ens ha portat la crisi s’afegeixen tots aquests canvis que comenta. Sense oblidar les grans superfícies i les category killer (grans superfícies especialitzades), que fan créixer la seva quota de mercat a partir nous punts de venda.

Un escenari preocupant per al comerç tradicional.
Sí però el més m’amoïna és la manca de professionalitat del botiguer.

Com es pot superar?
En el llibre agafo les estratègies competitives de la gran distribució i les adapto perquè les pugui utilitzar el micro, petit i mitjà comerç. Si un comerciant tradicional aplica el que surt en el llibre fa un pas endavant en la professionalització.

I podrà competir amb la gran superfície?
El comerç tradicional té eines per lluitar contra la gran superfície, les category killers, internet, etc. El que succeeix és que la gent munta una botiga de qualsevol manera, sense saber atendre el client, sense exposar correctament el gènere, ni portar bé una empresa.

La gran superfície té una capacitat de negociació i de compra que no té el petit botiguer.
Quan vaig a comprar a la botiga del meu barri no espero trobar el millor preu, però sí que tingui el producte que a mi m’encaixi, que m’atengui correctament, que identifiqui les meves necessitats, que m’expliqui com funciona el producte… Aquí té molt terreny per competir.

Jordi Garrido. Prof. La Salle Business School – URL i autor de “Vender más en su Tienda”

La segmentació del client.
Exacte. He de tenir els productes que millor s’adaptin a la tipologia de client que sol venir a la meva botiga. En canvi sovint el botiguer té en compte els seus gustos més que els del client. S’han de posar en la pell del seu client.

Hi ha empreses d’assessorament de botigues i botiguers disposats a ser assessorats?
El botiguer té poca cultura empresarial i tradicionalment no ha estat inclinat per a la formació. El botiguer té una forma d’actuar molt autònoma i arrogant, ja que pensa que ningú li pot ensenyar res. I això frena la seva professionalització. Sí que hi ha consultores, però amb sort s’hi poden deixar assessorar les mitjanes empreses detallistes que tenen més sensibilitats i una certa cultura empresarial.

El disseny de la botiga és important?
Una botiga es dissenya en funció de l’estructura. L’emplaçament de les seccions ha de tenir en compte aquesta estructura i com es comporta el client a l’interior. Al final, el client ha de poder trobar fàcilment el que busca.

Per què es renoven tan sovint?
La compra hedonista guanya terreny i el client reclama un punt de venda agradable que li ofereixi una bona experiència. I cada cert temps cal renovar-lo perquè torni.

L’emplaçament és bàsic?
Hi ha eines per contrarestar un mal emplaçament. Al final tot està en funció d’una estratègia.

El botiguer té estratègia?
No, el botiguer pensa en el curt termini. La tendència és prendre decisions sense tenir clar quin és l’horitzó. Quan formo detallistes els dic que cal fixar objectius a llarg termini.

Font: L’econòmic – Francesc Muñoz

Comparte y disfruta:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Twitter
Escrito por en Entrevistas, Varios

 

1 comentario

  • Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: Com afronta el botiguer tradicional aquest entorn tan difícil d’integracions verticals dels fabricants i de compres per internet? Certament és un moment difícil. A la baixada del consum que ens ha portat la crisi s’afe……


Escribir un comentario